Friday, March 2, 2012

Tiramisu!

Ik kwam erachter dat ik eigenlijk heel weinig toetjes blog. Terwijl we juist dol zijn op toetjes! Beetje vreemd dus. Ik maak niet vaak een uitgebreid toetje omdat ik het niet gezond vind om dagelijks de toetjes te eten die wij lekker vinden :-) Tiramisu is denk ik wel het meest bekende toetje uit de italiaanse keuken. Hier erg favoriet, en zonder rauw eiwit. Zo kan er ook van gesmuld worden als je zwanger bent of bejaard :-)


Tiramisu (zonder ei):


Ingredienten:
16 lange vingers, 1 dl sterke (espresso)koffie, 2 el amaretto, 75 gr. witte basterdsuiker, 200 ml slagroom, 250 gr. mascarpone, cacaopoeder


Meng de koffie samen met de amaretto en doe het in een diep bord of schaal. Doop hierin de helft van de lange vingers en leg deze in een schaal, vorm of cakeblik. Klop de slagroom samen met de suiker stijf. Voeg de mascarpone toe en meng het goed. Verdeel de helft van dit mengsel over de lange vingers. Leg nu de rest van de lange vingers op het roommengsel. Je kunt dit opnieuw in de koffie dopen, ik doe dit niet, zo blijft de middelste laag lekker knapperig. Dek de lange vingers nu af met de rest van de room en laat het enkele uren opstijven in de koelkast. Bestrooi de tiramisu voor het serveren met cacaopoeder.


Tips:

*In plaats van bestrooien met cacaopoeder kun je de tiramisu ook bestrooien met pure chocoladerasp en frambozen (vers of bevroren), Mmmm!
*Voeg evt. wat vanillemerg toe aan het roommengsel.

Eet smakelijck!

0 comments:

Post a Comment