Thursday, March 15, 2012

Kokoskoekjes!


Mmm, makkelijker koekjes heb ik nog niet eerder gemaakt. Je hebt maar weinig ingredienten nodig en het resultaat is heerlijk. Let op met geraspte kokos, bij de AH kon ik ze niet E-nummervrij krijgen dus ik koop het in de natuurwinkel. Heb ik ook een grotere verpakking en de prijs is ook niet schrikbarend. 1,39 voor 150 gram (de Nieuwe Band).
Kokoskoekjes:
Ingredienten:
2 eiwitten, 150 gram geraspte kokos, 100 gram rietsuiker.
Verwarm de oven op 170 graden.
Klop de eiwitten schuimig in ongeveer een minuut. Voeg de suiker erbij en klop het goed door elkaar. Meng de kokos zodat je een stevig 'beslag' krijgt.
Vorm van het beslag koekjes met je hand. Dit is even een kleverig werkje. Je kunt balletjes maken, platte koeken, rolletjes etc. Je kunt ze zo groot maken als je wilt. Leg de koekjes op een met bakpapier beklede bakplaat.

Schuif de koekjes in de oven, en bak tot ze mooi bruin zijn. De baktijd is afhankelijk van de grootte van de koekjes. Kleine koekjes zijn ong. in een kwartier klaar.
Laat de koekjes helemaal afkoelen.
Je kunt ze zo opeten, maar je kunt ze ook nog in gesmolten chocolade dopen (voor de helft bijvoorbeeld) en bestrooien met extra kokos.
Let op: Je kunt nog tot 12:00 meedoen aan het weggeef kadootje!! Meld je aan op de betreffende blog of stuur me een mail!

0 comments:

Post a Comment