Friday, March 9, 2012

Appelbollen!

Je kent ze vast wel. De appelbollen van La Place. Heerlijk vind ik ze. Zo af en toe dan. Ik was altijd al van plan om het een keer zelf te maken, maar dat bedenk ik me zo vaak als ik dingen zie, dat ik bezig blijf :-) Nu zag ik ze weer in het boek Appeltaart en nu moest ik er echt aan geloven. Het is zo makkelijk, en het resultaat zo ontzettend lekker! Het is in mum van tijd gemaakt, dus je kunt zo aan de slag:


Appelbollen:


Ingredienten per stuk:
1 plakje bladerdeeg, 1 kleine appel, 1 el abrikozenjam, 1 el rozijnen, 1 tl citroensap, snuf kaneelpoeder, 1 el suiker, 1 el melk


Schil de appel en boor het klokhuis eruit. Meng de abrikozenjam met de rozijnen, citroensap en wat kaneelpoeder. Leg de appel op een plakje bladerdeeg en vul de holte met het mengsel. Vouw het bladerdeeg helemaal om de appel heen, en zorg dat de randen goed dicht zijn. Draai de appel om en zet hem evt. in een aluminum bakje, anders op bakpapier op een bakplaat. Bestrijk de appel met melk en bestrooi hem rondom met suiker.

Zet de appelbollen in een voorverwarmde oven op 200 graden en bak hem in 25 minuten mooi bruin.

Eet smakelijck!

0 comments:

Post a Comment