Monday, September 9, 2013

Kip-Mango Salade!


Het recept voor deze salade kreeg ik van m'n buurvrouw. Jaja, ik bof maar met zo'n culinaire buurt ;-) De recepten worden me gewoon toegeworpen... Elke keer maken we weer een rondje, wat eet jij vandaag? Oh, klinkt goed, mag ik het recept? Ideaal voor inspiratieloze dagen.

Deze salade is echt een aanrader. Ik heb 'm wat aangepast want in plaats van feta kun je bijv. ook mozzarella gebruiken. Ook lekker als lunchsalade!

Kip-Mango Salade

Ingrediënten:
Veldsla (of een andere soort sla, bijv. rucola) 1 kipfilet, 1 mango, 1 avocado, hand vol noten, (bijv. amandelen en hazelnoten), halve rode ui, bakje cherrytomaatjes, feta, 1 teen knoflook, ketjap manis (Yakso), 1 eetlepel honing, cayennepeper, 1 eetlepel balsamico, 2 eetlepels extra vierge olijfolie, peper en zout

Snijd de kipfilet in blokjes en marineer in wat ketjap, zout en peper en wat knoflook.

Was de sla en doe deze in een kom. Snijd de mango in blokjes en de avocado in reepjes. Verhit een pan op het vuur en rooster de noten. Bestrooi ze met wat cayennepeper (let op: Pittig!). Snijd de ui in ringen en halveer de cherrytomaatjes.
Bak de kipblokjes in een pan met wat olie. Besprenkel de kip, als het bijna gaar is met wat honing en bak de kipblokjes lekker bruin en knapperig.
Verdeel de mango, avocado, noten, ui, tomaatjes en de kip over de salade. Brokkel er wat feta overheen.
Serveer de salade met een dressing van de balsamico gemengd met olijfolie, zout en peper!

Eet smakelijck!

Let op: Woensdag verschijnt er een blog met een weggeefactie!! Zorg dat je 'm niet mist!

Liefs, Williene

0 comments:

Post a Comment