Tuesday, May 15, 2012

Quinoa met spinazie!

Wij aten best regelmatig pasta, maar aangezien ik witmeel producten zoveel mogelijk wil vermijden moet ik op zoek naar alternatieven. Nu is er natuurlijk ook volkorenpasta maar er is nog meer te koop! Ik had al een half jaar een zak quinoa in m'n kast staan maar nog nooit iets meegedaan. Dat leek me nu het juiste moment nu je er overal over leest. Quinoa is een soort van rijst en glutenvrij. Je kunt bijv. je rijst vervangen door quinoa. Hier een recept, het komt uit de Allerhande, maar ik heb het hier en daar wat aangepast.

Quinoa met spinazie:

Ingredienten:
Quinoa, 1 rode ui in halve ringen, 2 winterwortels in dunne plakjes, 500 gram spinazie, 4 el rozijnen, handje cashewnoten.

Maak de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking. Neem ongeveer een half kopje quinoa per persoon.
Verhit olie in de pan en bak de ui, samen met de dunne plakjes winterwortel ongeveer in 10 minuten gaar. Voeg de spinazie en de rozijnen toe en laat dit nog zo'n 2 a 3 minuten mee bakken. Voeg de gare quinoa toe samen met een handje cashewnoten en meng goed met elkaar. Breng op smaak met peper en zout.

Dit gerecht kan vegetarisch gegeten worden maar het is ook lekker om er kip bij te eten. Dit kun je in kleine stukjes meebakken, je kunt het er ook naast serveren.



0 comments:

Post a Comment