Friday, March 29, 2013

Appelmuffins!


Het recept voor deze muffins kreeg ik een tijdje geleden van een lezer van mijn blog. Toen ik ze aan het maken was, was ik even bang dat het helemaal mis ging. Het beslag was compact en ik vroeg me af hoe dit ooit lekkere luchtige muffins moesten worden. Dat is sowieso al lastig, om met volkorenmeelsoorten een luchtig baksel te krijgen, dus ik was erg benieuwd. Toen ze uit de oven kwamen dacht ik nog steeds dat het een leuk probeersel was geweest, maar jammerlijk waren mislukt. Tot ik de eerste hap nam. Gek genoeg waren ze juist heel erg luchtig en heerlijk van smaak! Ze waren totaal niet compact of droog. Het is niet het originele recept maar her en der aangepast.
Ik ben dus heel blij met dit recept, want het is heel makkelijk en snel te maken, en ze zijn superlekker! De appelmuffins zijn suikervrij.

Appelmuffins!

Ingrediënten voor 8 muffins:
120 gram speltmeel, 1 eiwit, 2 theelepels wijnsteenzuurbakpoeder, 1 theelepel baksoda, 2 eetlepels kokosolie (gesmolten), 3 eetlepels honing, handje rozijnen, ongeveer 12 gehakte walnoten, snuf zout, 1 theelepel kaneelpoeder, 1,5 eetlepel (soya)melk, 1 appel in blokjes

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Klop het eiwit mooi wit en stevig. Roer de rest van de ingrediënten goed door elkaar. Meng voorzichtig met het stijf geslagen eiwit. Schep het beslag in cupcake papiertjes in een muffinpan. Evt. kun je wat kokosrasp over de muffins strooien of wat amandelschaafsel.
Bak in 15-20 minuten gaar in de oven, tot er een satéprikker droog uitkomt.


Eet smakelijck!

0 comments:

Post a Comment