Wednesday, March 27, 2013

Ei-potjes!


Ik had al een tijd in m'n hoofd om voor Pasen lekkere ei-potjes te bloggen. En elk kookblad wat ik nu opensla daar staan ze in ;-)
Maar goed, dit is inmiddels een beproefd recept, en is door de keuring heen gekomen. Het was m'n idee om iets te doen met zalm/ei/asperges. En toen kwam ik dit recept tegen in de 'Boodschappen', en dat leek me heerlijk. In het recept dippen ze met getoast brood, ik vind groene asperges lekkerder én gezonder!

Ei-potjes met zalm en asperges!

Ingrediënten per potje:
Gerookte zalm, 1 theelepel creme fraiche, 1 ei, zout en peper, boter, groene asperges voor erbij

Bereiding:
Vet kleine ovenpotjes in met wat boter. Snijd de zalm in kleine snippers en strooi wat onderin het potje. Schep er 1 theelepel creme fraiche op en breek er een ei boven. Bestrooi het ei met peper en zout. Ze de ovenpotjes in een grote ovenschaal, schenk kokend water in de ovenschaal zodat de potjes in het water staan, en schuif in een voorverwarmde oven op 180 graden. De potjes zijn het lekkerst als het eiwit is gestold en de dooier nog zacht is. Dit is ongeveer na 15-20 minuten. Kook ondertussen de groene asperges gaar. Serveer de ei-potjes met de groene asperges om lekker mee te dippen!

Eet smakelijck!

0 comments:

Post a Comment