Wednesday, March 13, 2013

Recepten aangepast!

Zoals mijn trouwe volgers gemerkt hebben zit er een heel verschil in mijn recepten van een jaar geleden en nu. In het begin van mijn blogperiode heb ik enkel en alleen gelet op E-vrije recepten. Het vermijden van alle rode E-nummers. Door de tijd heen kom je steeds meer dingen te weten en ga je steeds verder.

Zo gebruik ik inmiddels geen witte bloem meer en geen witte suiker, rietsuiker en andere ongezonde suikers (zie mijn blog van afgelopen maandag).

Ik kan me voorstellen dat nieuwe bloglezers in verwarring raken. En vooral nadat ik afgelopen weekend de krant heb gehaald (Welkom, nieuwe lezers ;-)) zijn er veel nieuwe lezers die mijn blog hebben gevonden.

Ik heb inmiddels zoveel mogelijk mijn recepten aangepast. Waar ik gewone suiker gebruikte heb ik aangepast naar natuurlijke suikers. Waar ik bloem gebruikte naar speltbloem/meel etc.

Ik heb echter niet de zoete recepten aangepast. De taart, de koekjes etc. Ik weet dat sommigen mijn manier van leven, het suikervrije leven nog niet kunnen of willen volgen. Bovendien kost het meer tijd om een taart om te zetten naar een gezond exemplaar. En in sommige gevallen is dit ook bijna onmogelijk. Een gewone cake is niet 'gezond' te maken zonder de structuur en smaak te veranderen. Als je deze aanpast wordt het meer een kruidcake, ook lekker, maar wel anders.
Ik heb er dus bewust voor gekozen deze recepten in tact te laten. Wil je gezond leven, bewaar dit soort recepten dan voor zon- en feestdagen ;-) Af en toe een keer zondigen mag best! En voor degene die in het weekend een taart/koek willen bakken met gewone suiker kunnen hier dan ook nog gewoon terecht.

Als ik een suikervrije zoetigheid blog dan zet ik dit erachter in de index. Zo zijn 'gezonde' baksels makkelijk terug te vinden.

Hopelijk is het je duidelijk, anders stel je vragen gerust. Via de reactiemogelijkheid of via de mail!

0 comments:

Post a Comment