Friday, November 9, 2012

Rijsttafel deel 12: Tjap Tjoy!

Deze Tjap Tjoy maak ik vegetarisch. Bij de chinees zitten hier vaak grote repen vlees in, maar ik vind dit niet nodig. Als je wel graag vlees in dit gerecht wilt, snij dan wat kip in repen en bak deze als eerste voordat je de groenten meebakt. Zout en peper heeft dit gerecht niet nodig, het is al zout genoeg door de soya en de vissaus.

Tjap Tjoy

Ingredienten:
1 wortel, kwart komkommer, 1 ui, 1 teen knoflook, half bakje champignons, 1 rode paprika, 150  gram taugĂ©, 2 el soyasaus, 2 dl kippenbouillon, vissaus (blue elephant*), maizena

Snijd de groenten in mooie lange repen. Verhit wat olie in de pan en fruit de ui, wortel, paprika, champignons en knoflook aan. Voeg de kippenbouillon toe en laat de groenten even garen. Voeg na 10 a 15 minuten de komkommer toe samen met de soyasaus en een paar druppels vissaus. Voeg de tauge toe en laat nog ongeveer 5 minuten meegaren. Maak de maizena aan met wat water en voeg wat toe aan de tjap tjoy om de saus iets in te dikken.

Eet smakelijck!

*Vissaus is erg moeilijk E-vrij verkrijgbaar. Bijna overal zitten veel schadelijke E-nummers in. In deze zitten geen E-nummers maar wel wat suiker en fructose. Omdat ik het zo weinig gebruik en als ik het gebruik het om een paar druppels gaat maak ik hiervoor een uitzondering. Blue Elephant is oa verkrijgbaar bij AH.


0 comments:

Post a Comment