Thursday, November 22, 2012

Chicken Tonight: Kerrie

Nadat de Chicken Tonight Hawai op mijn blog kwam kreeg ik de vraag of ik ook de Kerrie variant wilde uitproberen! Bij deze het recept. Het lastige is voor mij dat ik de smaak niet ken van de Chicken Tonight. Dus ik probeer het wel na te maken, maar of de smaak in de buurt komt, dat durf ik alleen maar te hopen. Het was in ieder geval erg lekker, dus of het er wel of niet op lijkt, het is in ieder geval eetbaar ;-) (anders zou ik het ook niet durven bloggen...).

Hopelijk valt het in de smaak, en voor degene die de smaak van de echte Chicken Tonight wel kennen, ik hoor graag of het er enigzins op lijkt!

Ik krijg inmiddels heel veel aanvragen voor recepten, ontzettend leuk en ga er vooral mee door, maar ik kan echt niet beloven in korte tijd deze uit te proberen en te bloggen. Ik heb inmiddels een lijst aangelegd met alle aanvragen en ik werk 'm rustig af, maar verwacht niet dat je aanvraag binnen een paar weken geblogd wordt. Soms lukt het wel, een andere keer duurt het wat langer! Hopelijk hebben jullie daar begrip voor! Als het echt langer dan 3 maanden duurt, vraag er gerust eens naar, misschien heb ik 't over het hoofd gezien!

Chicken Tonight: Kerrie!


Ingredienten voor 2-3 personen:
2 (biologische) kipfilets, 1 ui, halve rode paprika, halve groene paprika, 1 winterwortel, halve kippenbouillontablet (natuurwinkel), 2 ananasschijven + wat sap, 1 tl azijn, halve tl mosterd, 1 tl tomatenpuree, kwart tl gemberpoeder, 2 el kerriepoeder, 125 ml creme fraiche

Bereiding:
Snij de kipfilet in blokjes en bestrooi met 1 el kerriepoeder en wat zout en peper. Snipper de ui, snij de paprika in blokjes en de wortel in dunne reepjes. Fruit de ui aan in wat olie, voeg de wortel en de paprika toe en bak deze even mee. Voeg ong. 100 ml water toe met het halve bouillonblokje. Ook de azijn en de gemberpoeder mogen erbij. Laat de groenten in zo'n 10 a 15 minuten gaar stoven. Voeg een scheutje water toe als het te droog wordt. Bak intussen de blokjes kip in een aparte pan mooi bruin en gaar. Voeg bij de groenten de mosterd, tomatenpuree en een flinke scheut ananassap toe en meng dit door elkaar. De overgebleven eetlepel met kerriepoeder mag er ook bij. Snij de ananasschijven in kleine stukjes en laat dit even meeverwarmen, voeg ook de gebakken kip toe aan de groenten. Roer op het laatst de creme fraiche er door heen en warm nog even door. Proef of het naar smaak is, anders kun je nog wat zout en/of kerriepoeder toevoegen.

Serveer met rijst!

Eet smakelijck!

0 comments:

Post a Comment