Tuesday, October 23, 2012

Chicken Tonight: Hawai!


Tja, ik wist niet welke titel ik boven dit recept moest zetten,  jullie zullen je vast afvragen of ik toch naar een pot heb gegrepen ;-) Een lezer vertelde me dat ze thuis zo dol waren op Chicken Tonight en of ze dat ook zelf kon maken alleen dan zonder pot. Ik heb de ingredientenlijst eens bekeken en ben aan het experimenteren gegaan. Het volgende recept is daar uitgekomen. Nu heb ik al jaren geen Chicken Tonight gegeten, dus de smaak kan ik niet goed vergelijken. Maar volgens manlief kwam het erg dichtbij. En of het er nu wel op leek of niet, het was erg lekker!

Chicken Tonight Hawai

Ingredienten:
1 ui, 1 rode peper zonder zaadlijst, 1 winterwortel, 2 stengels bleekselderij, 1 rode paprika, 1 groene paprika, 1 blik ananasschijven op sap, 2 kipfilets, knoflookpoeder, paprikapoeder, 1 el palmsuiker, 1 el witte wijnazijn, 1 potje tomatenpuree, zout en peper

Maak de groenten schoon en snijd in kleine stukjes. Snijd ook de kipfilet in blokjes. Verhit wat olie op het vuur en bak de blokjes kip rondom bruin. Maak op smaak met zout en peper en paprikapoeder. Voeg de ui en de fijngesneden rode peper toe en maak op smaak met wat knoflookpoeder.
Voeg de wortel, paprika's en bleekselderij toe. Laat dit even stoven zodat de groenten zacht worden. Doe dit met de deksel op de pan, zo'n 10 a 15 minutjes. Controleer regelmatig of het niet aanbakt en voeg evt. alvast wat ananassap toe als dat het geval is.

Strooi de palmsuiker over de groenten en bak wat aan. Voeg de wijnazijn toe en wat van het ananassap. Snijd de ananas in kleine stukjes en voeg bij de groenten. Doe nu de tomatenpuree erbij en maak het geheel op smaak met zout en peper en maak de saus tot gewenste dikte met het ananassap.

Heerlijk met rijst!

Eet smakelijck en laat me even weten of de smaak inderdaad dichtbij komt of dat ik nog even door moet testen ;-)


0 comments:

Post a Comment