Monday, August 26, 2013

Kruidenroomkaas á la Boursin!

De beschadigde boeken die ik zaterdag weg deed voor 10 euro waren binnen een kwartier vergeven. Helaas kan ik niet meer mensen blij maken met een beschadigd boek. Maar wie weet komen er uit de enorme stapel wel meer beschadigde boeken en dan laat ik het zeker even weten! Het boek is uiteraard ook nieuw te bestellen op www.smakelijck.nl

Vandaag een eenvoudig maar lekker receptje. Het is een variatie op de roomkaas die al op de blog staat, maar deze heeft vrijwel de smaak van Boursin of Paturain. En dan zonder allerlei onnodige toevoegingen. Qua hoeveelheden moet je zelf even spelen, ik maak altijd een klein schaaltje, dus een half pakje monchou of roomkaas, en voeg dan naar smaak toe wat ik lekker vind. Meestal is dit een snufje knoflookpoeder, en een half tot heel theelepeltje oregano. Maar misschien is jouw smaak wat kruidiger of wil je wat meer knoflook proeven! Dat is het leuke van het maken van een recept, je kunt het helemaal aanpassen aan je eigen smaak!

Kruidenroomkaas á la Boursin!

Ingrediënten:
Monchou of naturel roomkaas, gedroogde oregano, knoflookpoeder, zout en peper

Roer de monchou romig met en vork. Voeg naar smaak knoflookpoeder (begin met een snufje), oregano, zout en peper toe! Proef of het de smaak heeft die je wilt! Pas het zonodig aan.

Fijne dag!

0 comments:

Post a Comment