Tuesday, May 7, 2013

Wok-saus!

Om groentegerechten of roerbakschotels lekker te maken en op smaak te brengen is het lekker om gebruik te maken van een wok-saus. Je kunt deze volop kopen in de supermarkt, maar er zijn er weinig tot geen die geen E-nummers, suikers en andere onnodige toevoegingen bevatten. Deze wok-saus is een grote favoriet, die ik regelmatig gebruik, maar onderstaande wil ik jullie ook niet onthouden!
Let wel: Ketjap en gembersiroop bevatten (riet)suiker. Omdat ik verder suikervrij eet neem ik deze suikers voor lief. Als ik deze producten niet meer zou kunnen gebruiken zou ik teveel moeten inleveren en een heel aantal recepten niet meer kunnen maken. Dat heb ik er niet voor over.

Wok-saus

Ingrediënten:
3 eetlepels ketjap manis (Yakso), 1 theelepel rijstazijn, halve theelepel sambal (Yakso), 1 eetlepel gembersiroop(Yakso), 1 eetlepel olijfolie, flinke snuf knoflookpoeder of een verse teen knoflook, zout en peper

Meng alle ingrediënten tot een saus.

Wok groenten (en evt. vlees/vis) in wat (kokos)olie en voeg de wok-saus de laatste 2 minuten toe. Even op hoog vuur mee laten bakken en serveren!

Eet smakelijck!

** Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen m.b.t. Smakelijck? Schrijf je in en stuur een mail naar info@smakelijck.nl



0 comments:

Post a Comment