Monday, May 27, 2013

Spinazie Pesto!


Dit supersnelle (alhoewel, spinazie vers uit de tuin, moet je heel goed wassen en dat is dan weer wat minder snel...) én makkelijke spinazie gerecht is erg lekker! Het recept kreeg ik van mijn nichtje. Superbedankt, want het was echt om te smullen. Normaal houd ik nooit zo van spinazie, wel rauw in salades of in shakes, maar gekookt vind ik het zo'n glibberige massa worden ;-) Vroeger wokte ik het ook wel eens, samen met een ui, knoflook en gebakken spekjes. Ook lekker door het zoutige van de spek, maar inmiddels eet ik geen varkensvlees meer, dus ook geen spekjes meer voor mij!
Dit recept is lekker met aardappeltjes met schil uit de oven!

Spinazie Pesto!

Ingrediënten:
1 ui, 1 teen knoflook, 2 eetlepels basilicumpesto, paar flinke handen verse spinazie, cashewnoten

Snipper de ui en knoflook fijn. Verhit een wok op hoog vuur en fruit de ui en de knoflook in wat olie. Voeg de spinazie toe en wok op hoog vuur een paar minuten mee. Schep er snel de pesto doorheen en serveer de spinazie met de cashews!

Eet smakelijck!



0 comments:

Post a Comment