Friday, January 25, 2013

Salade Nicoise!



Een klassieker waar heel wat varianten van bestaan! Onderstaande ingredienten horen wat mij betreft zeker in deze salade thuis, alleen de sla, paprika, de aardappel en alfalfa zijn optioneel. Ik zou ze niet alle 4 in 1x weglaten, dan wordt hij zo kaal ;-) Deze salade wordt koud of lauwwarm gegeten, dus je kunt bijv. ook een gekookte of gebakken aardappel, die is overgebleven van de vorige dag, gebruiken. Ik gebruik daarom ook haricot verts uit blik van de natuurwinkel. Deze zijn al gaar en kan ik zo uitgelekt gebruiken. Als ik een salade eet als lunch wil ik namelijk wel dat het snel op tafel staat...

Salade Nicoise!

Ingredienten voor 2 personen:
400 gr. Haricot verts, 3 a 4 tomaten, 4 eieren, blikje tonijn op olie, uitgelekt, gemengde sla, handje kappertjes, handje olijven, 1 rode ui, halve rode paprika, evt. 1 aardappel, alfalfa
Dressing: 50 ml Olijfolie, kneepje citroensap, halve tl mosterd, peper en zout, snuf knoflookpoeder

Snijd de tomaten in partjes, was de sla, snijd de rode ui in halve ringen en de paprika in kleine blokjes. Kook de eieren in 4 a 5 minuten. Het lekkerst is als het eigeel nog wat zacht is. Als je ervoor kiest om aardappel toe te voegen, schil deze dan (of eet met schil) en kook deze gaar en snijd ook in parten. Roer de ingredienten voor de dressing door elkaar.

Verdeel de haricot verts, tomaten, ei, tonijn, rode ui, sla, paprika, en evt. aardappel over de borden. Maak het af met wat alfalfa, kappertjes en olijven en verdeel de dressing erover. Evt. een klein beetje zout en peper.

Eet smakelijck!


0 comments:

Post a Comment