Thursday, October 24, 2013

Bloemkoolcurry met rijst!


Ik kreeg pas de vraag van een lezer of ik ook een recept had met bloemkool. En ja, die heb ik zeker! In de eerste jaren van ons huwelijk maakte ik nooit bloemkool omdat Teus er echt niet van houdt. Maar ik vind het wel lekker, dus maakte ik een keer onderstaand recept. En tot mijn (en zijn) grote verbazing vond hij het heerlijk! Gewone gekookte bloemkool moet ik niet voor z'n neus zetten, maar hier smult hij van! Zo zie je maar, soms maakt de manier van bereiden heel veel uit of je iets lust of niet. Altijd blijven proberen is mijn motto, ook voor de kinderen ;-)

Oh ja, het is ook nog eens heel erg makkelijk om te maken, ook niet onbelangrijk. Ideaal als je haast hebt! Je kunt de bloemkool bijv. al van te voren in roosjes snijden en de kip in blokjes. Evt. gemarineerd in de currypasta met wat olie. Daarna is het een kwestie van met elkaar aanbakken, kokosmelk erbij en nog even stoven! Binnen een half uur gepiept!

Bloemkoolcurry met rijst

Ingrediënten:
1 bloemkool, 2 stuks (biologische) kipfilet, 1 ui, 400 ml kokosmelk (toko, natuurwinkel of Go Tan), 2 eetlepels milde currypasta (Patak's), kokosolie

Snijd de bloemkool in roosjes, de kipfilet in blokjes en de ui in stukjes.
Smelt wat kokosolie in de pan. Voeg de ui toe en fruit deze even aan. Voeg de kipblokjes toe en de currypasta. Bak de kip even om en om aan en voeg de bloemkoolroosjes toe. Voeg de kokosmelk toe en breng het aan de kook. Doe de deksel op de pan en laat 20-25 minuten stoven tot de bloemkool de gewenste gaarheid heeft. Breng op smaak met zout en peper en serveer met rijst.

Tips:
*Je kunt de curry evt. bestrooien met wat geschaafde amandelen of wat koriander.
*Dit recept is ook lekker met bijv. boontjes of broccoli!

Eet smakelijck!

Liefs, Williene


0 comments:

Post a Comment