Friday, July 6, 2012

Rijstsalade!


Heerlijk deze rijstsalade die je als bijgerecht overal bij kunt serveren. Bij zalm, bij een ovengerecht, bij de bbq, gevulde paprika's etc. Het recept is van Jamie Oliver, en ik serveer hem regelmatig! De kinderen zijn er ook dol op. En nu ik het toch over de kinderen gaat... Vandaag is de vakantie begonnen! Ik zal dan ook de komende 6 weken wat minder vaak bloggen. Ik hoop zo'n 2 keer per week een blogje te schrijven, want het is wel volop het seizoen om lekker te experimenteren met allerlei groenten en fruit!
Voor iedereen die ook vakantie heeft of binnekort krijgt: ik wens jullie een hele fijne vakantie toe!



Rijstsalade!

Ingredienten:
1 kop basmati-rijst, 2 a 3 gegrilde paprika's (uit pot of zelf gegrild), halve courgette, verse basilicum, 4 el olijfolie, zout, scheutje balsamico azijn

Kook 1 kop rijst met 2 koppen water en wat olijfolie. Hak de paprika's fijn en de courgette in fijne blokjes. Snijd een handje verse basilicum fijn en meng dit met de paprika's en de courgette. Voeg de gekookte en wat afgekoelde rijst toe en meng met de olijfolie, wat zout en een scheut balsamico-azijn! Heerlijk!

0 comments:

Post a Comment