Thursday, July 19, 2012

Boontjes!

In de winter kreeg ik een aantal vragen of ik ook lekkere recepten had met spercieboontjes. En die heb ik zeker, maar wel in het zomerseizoen. Bonen zijn een echte zomergroente. En al kun je ze goed invriezen, ze zijn nooit zo lekker als de echte verse zomerboontjes. Vandaag had ik de eerste boontjes, vers van het land. Heerlijk! Ik heb er dan ook gelijk mijn en ons favoriete recept mee gemaakt!

Ingredienten (2 personen):
300 gram bonen (ongeveer), 250 gram tauge, 2 uien, 4 el soyasaus(yakso), 2 el gembersiroop(yakso), 1 a 2 el chilisaus(yakso), snufje cayennepeper, kwart theelepeltje kerriepoeder, 1 theelepel palmsuiker (evt.), zout en peper

Maak de bonen schoon en kook ze 5 a 10 minuten tot ze beetgaar zijn. Snipper de ui en fruit deze in (kokos)olie. Voeg de afgegoten en uitgelekte bonen toe en roerbak dit een minuut of 5. Meng ondertussen de soya-, gember-, en chilisaus met de cayennepeper, kerriepoeder en de palmsuiker en roer dit goed door elkaar.
Voeg de tauge toe aan het bonenmengsel en voeg na een minuut het woksausje toe. Nog even op hoog vuur verhitten en op smaak brengen met zout en peper.

Heerlijk met gebakken aardappeltjes!



0 comments:

Post a Comment