Thursday, August 30, 2012

Cake-potjes!



Afgelopen zondag was mijn zoontje jarig. Maandag mocht hij op school trakteren. Al ruim een jaar was ik hiervoor potjes aan het sparen ;-) Ik kreeg zoveel leuke reacties dat ik het de moeite waard vind om te bloggen.

Het is heel simpel en het ziet er al snel leuk uit!

Cake-potjes!

Ik heb hiervoor een klein formaat potjes gebruikt, namelijk de potjes van tomatenpuree van de Rit (natuurwinkel) De Rit gebruikt deze potjes ook voor mosterd e.d. Maar ja, we eten geen 30 potjes mosterd in een jaar, maar wel zoveel tomatenpuree ;-) Ideaal dus en altijd handig, dat zie je maar weer.

Ik had een aantal biscuits gebakken en deze in plakken van ong. 1,5 cm gesneden. Daaruit heb ik rondjes gestoken ter grote van de opening van de potjes. Vervolgens heb ik 1 rondje biscuit in een potje gedaan, 1 theelepeltje jam daarover uitgesmeerd en wat botercreme. Het recept voor botercreme vind je hier onder 'tips'. De botercreme had ik op smaak gebracht met frambozenjam. Daardoor kleurt hij ook mooi roze. Vervolgens weer een rondje cake en dan weer een mooie toef botercreme. Wat spikkeltjes erop, dekseltje erop, lintje eromheen en klaar was de traktatie.
Ik had er kleine lepeltjes bijgedaan zodat ze de potjes lekker konden leeglepelen. En als ze het niet op konden dan was het een kwestie van de deksel er weer op, in de tas en mee naar huis! Ideaal dus voor kleuters!



0 comments:

Post a Comment